سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را به دست نیاورد، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 94 دی 29 , ساعت 11:54 صبح

خصوصیات افراد کمال گرا

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که انسان‌ها با آن روبرو هستند کمال گرایی‌ست. مسئله‌ای که نه تنها مانع دستیابی به خواسته‌ها می‌گردد، بلکه ممکن است موجب پسرفت شما در زندگی شود، و در نهایت آنقدر شما را در خود غرق می‌کند که حرکت رو به جلو برایتان سخت‌ و سخت‌تر می‌گردد.

بنابراین در این پست می‌خواهیم 6 نکته‌ در اختیار شما قرار دهیم که در مورد عادات ذهنی مخرب و ویرانگر به ما کمک می‌کند.

1- به دنبال «خوب به اندازه کافی» باشید.
از کمال‌گرایی بعنوان بهانه‌ی کم کاری خود استفاده نکنید. درعوض، کارها را به گونه ای انجام دهید که فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی خوب هستند و زمانی که به این مرحله برسید، ماموریت‌تان تمام شده است.
بنابراین برای خود حد تعادلی پیدا کرده تا خوب کار کنید و کم کاری نکرده باشید. اما مواظب باشید در تلاش برای بهبود و اصلاح بیش از حد گم نشوید.
چطور این حد تعادل را پیدا کنیم؟ بیشتر افراد آن را از طریق آزمون و خطا و تجربه بدست می‌آورند.

2- با باور افسانه‌های کمال‌گرایی به خودتان و اطرافیانتان آسیب می‌زنید.
با تماشای فیلم‌های بسیار و گوش دادن به آهنگای زیاد و قبول هرچه دنیا به شما می‌گوید، خیلی ساده است که گول رویاهای کمال‌گرایی را بخورید. چرا که به نظر خوب می‌آید و شما نیز خواستار آن می‌شوید. اما در دنیای واقعی این موضوعات با واقعیت در تضاد است و در شما و اطرافیانتان اضطراب ایجاد می‌کند. همچنین به شما آسیب رسانده و موجب اتمام روابط، شغل و پروژه‌های شما می‌گردد. فقط به این دلیل که انتظارات شما از این دنیا فراتر است.
پس بهتر است هرزمان که در فضای کمال‌گرایی غرق می‌شویم به خود یادآور شویم که به ما و دنیای ما آسیب می‌زند. بنابراین افکار خود را متمرکز موارد دیگری کرده تا تصمیمات مخرب نگیریم و برای خود و اطرافیانمان رنج و زحمت غیرضروری ایجاد نکنیم.

3- بپذیرید که شما و دیگران انسانید.
استانداردهای انسانی را به هر نفر تعمیم داده و زندگی را همانطور که هست بپذیرید. هرچیزی و هرکسی عیب‌ها و نقص‌هایی دارد و اتفاقات همیشه آنطور که برنامه‌ریزی کرده‌اید پیش نمی‌روند. همواره می‌توان همه چیز را بهبود داد اما هیچکدام هرگز کامل نخواهند بود. و دریابید که نه شما و نه هیچ چیز دیگری بخاطر کامل نبودن طرد نمی‌شوید، لااقل نه از جانب انسان‌های معقول و متعادل مثل بیشتر افرادی که در واقعیت وجود دارند.

4- خود را با خودتان مقایسه کنید.
مقایسه‌ی مداوم خود با دیگران احساس کمبود به شما می‌دهد. همواره افراد زیادی در هر حوزه ای از زندگی در کنار شما هستند. بنابراین خودتان را با خودتان مقایسه کنید. پیشرفت‌های خود را ببینید. بر چیزهایی که توانستید غلبه کنید نگاهی بیاندازید. از خود قدردانی کرده وبجای کارهای دیگران بر دستاوردهای خود تمرکز کنید.

5- هرکاری که فکر می‌کنید درست است، انجام دهید.
حال دریافته‌اید که کمال‌گرایی به شما آسیب می‌زند و تلاش می‌کنید از آن اجتناب کنید. اما مردم، رسانه‌ها و جامعه‌ی اطراف شما بر نحوه‌ی احساس و تفکرتان تاثیر می‌گذارند.
یکی از بهترین روش‌های کاهش این تاثیرات، انجام کارهای درست است. چرا که با این کار توقعات دیگران تاثیر بسیار کمتری بر شما داشته و زندگی خود را بیشتر کنترل خواهید کرد.
درنتیجه با انجام کار درست عزت نفس شما بیشتر شده، و نظر دیگران درباره‌ی زندگی شما اهمیت کمتری برایتان خواهد داشت. در نهایت قدرتمندتر شده، اطمینان بیشتری به خود دارید و کمتر تحت تاثیر نیروهای خارجی قرار می‌گیرید.

6- محیط اطراف خود را از استانداردهای انسانی پر کنید.
احساسات مسری هستند، کمال گرایی نیز همینطور است. می‌توانید با روش‌های زیر محیط اطراف خود را تغییر دهید:
کاهش منابعی که کمال‌گرایی را در شما تقویت می‌کنند. اندکی زمان بگذارید تا وب‌سایت‌ها، مجلات، فایل‌های اینترنتی، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌هایی که زمان زیادی برایشان صرف می‌کنید را مرور نمایید. ببینید آیا تاثیر مثبتی بر شما و زندگیتان دارند یا خیر. در غیر اینصورت، بیشتر اوقات خود را با منابعی که باعث ترقی شما هستند و از شما حمایت می‌کنند، سپری کنید.
زمان کمتری را با افراد مضطرب و کمال گرا بگذرانید. بیشتر اوقات با کسانی باشید که به فکر تقویت خود بوده و مسیر زندگیشان را مثبت، سالم و آرام انتخاب می‌کنند.

“انسان‌ها داشته‌هایشان را به خاطر رسیدن به کمال -که هیچوقت به آن نمی‌رسند-  دور می‌ریزند و بدنبال چیزی هستند که هرگز پیدا نمی‌کنند.”  ادیث شافر<\/h4>

رهایی از کمال طلبی

 

برگرفته از: www.positivityblog.com


سه شنبه 94 دی 22 , ساعت 7:41 عصر

شرکت Buick در «نمایشگاه خودروی دیترویت» (Detroit Auto Show) خودروی «اویستا» (Avista) را به نمایش درآورد که از هم اکنون به عنوان یکی از بهترین اتومبیل‌های این نمایشگاه شناخته می‌شود.

خودروی اویستا ظاهر بسیار زیبایی دارد و از موتوری با قدرت 400 اسب بخار بهره می‌برد.

خودروی اویستا یک اتومبیل دو در به شمار می‌رود که برای چهار سرنشین طراحی شده، اما بیشتر برای استفاده‌ی دو فرد بالغ به کار می‌رود. این خودرو به صورت دیفرانسیل عقب طراحی شده و موتور توربوی V-6 با قدرت 400 اسب بخار روی آن قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث جذابیت این خودرو شده، طراحی آن به شمار می‌رود. برای طراحی Avista از طرح خودروی Camaro SS الگو برداری شده است. این محصول از هر زاویه‌ای بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ اما احتمال دارد که مدل نهایی آن همانند مدل به نمایش درآمده در نمایشگاه نباشد و تفاوت‌هایی با آن خواهد داشته باشد. بیوک که از زیر مجموعه‌های شرکت «جنرال موتورز» به شمار می‌رود، یکی از زیباترین اتومبیل‌های خودش را طراحی نموده و به نمایش درآورده است.‌‌‌‌‌‌‌‌

شرکت بیوک تصاویری از Avista منتشر کرده  که محیط داخلی این اتومبیل را نشان می‌دهند:

 

  • آخرین مدل بیوک در نمایشگاه دیترویت

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌منبع: The Verge


شنبه 94 دی 19 , ساعت 8:10 عصر

یکی از شاخص های رونق کسب و کار در هر کشور، میزان توسعه صنعت خرده فروشی در آن کشور است. هر روز در هر گوشه و کنار، هایپرمارکت ها و فروشگاه ها به صورت زنجیره ای یا متمرکز در یک منطقه راه اندازی می شوند و در اغلب موارد به دلیل ایده پردازی نسنجیده، طراحی نامتناسب، تأمین و نصب سازه های نامرغوب و تجهیزات غیراستاندارد یا نامتناسب با اهداف تعیین شده برای فروشگاه، به نتیجه مطلوب نمی رسند.

در این راستا، وب دایرکتوری ریتیل ایران به منظور توسعه صنعت خرده فروشی در ایران راه اندازی گردیده است. این نگاه توسعه محور در این وب سایت بطور عمده بر روی معرفی صنعت خرده فروشی، اطلاع رسانی درباره تازه های حوزه خرده فروشی، انتشار مهمترین اخبار خرده فروشی، معرفی بهترین های این حوزه، معرفی پروژه های برجسته، ارائه تبلیغات خرده فروشی، ارائه مطالب آموزشی، تخصصی و روانشناسی در حوزه خرده فروشی، ارائه خدمات مشاوره و کارشناسی و اجرایی در خصوص طراحی، تجهیز و راه اندازی فضاهای تجاری از قبیل فروشگاه های خرده فروشی، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، هایپرمارکت ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، قنادی ها، فست فودها و ... متمرکز است.


 

ریتیل ایران مکانی است برای معرفی صنایع وابسته به صنعت خرده فروشی نظیر صنایع قفسه بندی ؛ شرکت های طراحی هایپر مارکت ها و طراحی سوپرمارکت ها ؛ تولید کننده های چرخ های فروشگاهی و سبد های خرید ؛ و صنایع برودتی و تولید کننده ی یخچال فروشگاهی و صنعتی.

ما گروهی از طراحان، متخصصان و تکنسین های مجرب و حرفه ای را گرد هم آورده ایم تا با بهره گیری از دانش روز در حوزه خرده فروشی و تجربیات خود طی سال ها فعالیت در طراحی و تجهیز و راه اندازی فروشگاه ها و سایر فضاهای تجاری، تحولات سازنده، ماندگار و محسوسی را در جهت توسعه و استحکام پایه های صنعت خرده فروشی برداریم، و تاکنون نیز موفق بوده ایم.

 


چهارشنبه 94 دی 16 , ساعت 9:7 عصر

 

تا همین یک دهه‌ پیش، ورود به دانشگاه، حالا به هر ضرب و زوری هم شده، مهم‌ترین چالش جوان‌های کشور بود. چهار پنج سالی که گذشت، صندلی‌های ورودی جدید دانشگاه‌ها خالی ماند و رتبه و کنکور دیگر خیلی اهمیتی نداشت. اما اگر می‌خواستی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنی، باز هم یاد خاطرات شب کنکورت می‌افتادی. باید هزار جور کلاس می‌رفتی و درس می‌خواندی تا بلکه بتوانی در رشته‌ای درخور، آن‌هم نه شهرهای دور که هزینه‌ی تحصیل‌شان سر به فلک می‌کشید، قبول بشوی. اما همان نسل ضدحال خورده‌ی کنکور و ارشد، حالا به مرحله‌ی جدیدتری رسیده که از دوتای قبلی خیلی سخت‌تر به‌نظر می‌رسد: «ورود به بازار کار». درباره‌ی این‌که کار مناسب آن‌هم متناسب با تحصیلات آدم پیدا نمی‌شود و زیرساخت‌های درست و حسابی برای کارآفرینی فراهم نیست، به‌حد کافی سخن گفته شده و قصد آن هم نیست که در این یادداشت به این دست از مطالب بپردازیم. در این‌جا می‌خواهیم به تکنیک‌هایی بپردازیم که اکثر قشر تحصیل کرده برای ورود به بازار کار از آن‌ها استفاده می‌کنند و در اکثر مواقع هم این تکنیک‌ها اصلا جواب نمی‌دهند!


در این‌جا می‌خواهیم به تکنیک‌هایی بپردازیم که اکثر قشر تحصیل کرده برای ورود به بازار کار از آن‌ها استفاده می‌کنند و در اکثر مواقع هم این تکنیک‌ها اصلا جواب نمی‌دهند!

حتما درباره‌ی سایت لینکدین شنیده‌اید. شبکه‌ای اجتماعی که کاملا با توجه به ساختارهای کار و تجارت طراحی شده است. کاربران می‌توانند مثل بقیه‌ی شبکه‌های اجتماعی در لینکدین ثبت‌نام کنند؛ اما به‌جای این‌که از علاقه‌مندی‌های عمومی‌شان یا این‌که از چه فیلم‌هایی خوش‌شان می‌آید بنویسند، شرحی از فعالیت‌های حرفه‌ای‌شان را با بقیه‌ی کاربران به اشتراک می‌گذارند. در واقع رزومه‌ی هر کدام از کاربران لینکدین در هر لحظه در اختیار بقیه است تا اگر کسی به‌دنبال نیروی انسانی با ویژگی‌های خاص برای شغلی خاص می‌گشت، به‌راحتی بتواند فرد مورد نظرش را پیدا کند. تازه چندتایی قابلیت باحال هم برای لینکدین درنظر گرفته شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به لیست مهارت‌های کاربر اشاره کرد. هر کاربر می‌تواند به‌هر تعداد که می‌خواهد برای خودش مهارت تعریف کند. اما مهارت به‌تنهایی در لینکدین مشتری ندارد. تنها زمانی به مهارت‌های کاربر بها داده می‌شود که دوستان و همکاران قبلی و فعلی‌اش بیایند و آن‌ها را تایید کنند. به این ترتیب هرچه مهارت‌های‌تان بیش‌تر تایید یا به اصطلاح Endorse شده باشد، احتمال این‌که بقیه‌ هم آن‌ها را ببینند و فرصت‌های شغلی جدیدتری پیش روی‌تان قرار بگیرد، بیش‌تر می‌شود.


مهارت به‌تنهایی در لینکدین مشتری ندارد. تنها زمانی به مهارت‌های کاربر بها داده می‌شود که دوستان و همکاران قبلی و فعلی‌اش بیایند و آن‌ها را تایید کنند.

حدود دو سال و خورده‌ای پیش که پروفایل لینکدین‌ام را ساختم، همه چیز روبه‌راه و مرتب بود. همه به فکر کار و تجربه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درست و بازنشر مطالب مفید بودند. تا این‌که یک دفعه سروکله‌ی به قول خودمان اسپمرها پیدا شد. همان‌هایی که مدام سخنان بزرگان را با صد و یک تحریف بازنشر می‌کنند و با مسابقات ریاضی‌شان که به همه چیز ربط دارد جز ریاضیات روی اعصاب می‌روند. ورود اسپمرها سرآغاز موجی جدید در لینکدین شد که می‌رود به مرحله‌ی خطرناکی برسد. در موج جدید همه تصمیم گرفته‌اند رییس و موسس و مدیرعامل و مدیر پروژه و چیزهایی از این دست باشند ‌که حتما یک جایی‌شان به مدیریت و خفن بودن ربط پیدا می‌کند. ابدا هم لازم نیست این پست و سمت‌های پر تم طراق ربطی به سابقه‌ی طرف و تجربیات‌اش داشته باشد. مثلا نوجوانی که تازه در مقطع پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کند، می‌تواند ادعا کند که مدیریت عاملی وبلاگ شخصی‌اش را برعهده دارد و مثال‌هایی از این دست! نکته‌ی خطرناک ماجرا این‌جاست که این موج آن‌قدر قوی به‌نظر می‌رسد که حتی کسانی که می‌خواهند سوابق واقعی‌شان را در لینکدین به اشتراک بگذارند هم دچارش می‌شوند؛ خلاصه نمی‌شود که همه‌ی دوستان و همکاران کسی مدیر باشند و او مثلا فقط نویسنده‌ی حوزه‌ی IT و تکنولوژی باشد! موج جدید حتی دست بردن به سطح تحصیلات را هم در پی داشته و اکثرا فارغ‌التحصیل بهترین دانشکده‌های دانشگاه‌های سراسری کشور شده‌اند. جالب‌تر از همه این‌که چندی پیش در مقاله‌ای خواندم که خارجی‌ها هم به این مدل از شخصی‌سازی صفحات لینکدین‌شان روی آورده‌اند و از نوشتن اطلاعات غلط درباره‌ی خودشان و سوابق تحصیلی و کاری‌شان، کم‌ترین ابایی ندارند.


نمی‌شود که همه‌ی دوستان و همکاران کسی مدیر باشند و او مثلا فقط نویسنده‌ی حوزه‌ی IT و تکنولوژی باشد!

نکته‌ی بی‌نهایت مهمی که در این‌جا از قلم افتاده، بی‌حاصل بودن این نمایش است. الان چند سالی می‌شود که شرکت‌های معتبر و درست و درمان از فیلترهای لینکدین برای جذب نیروی‌های کار جدیدشان استفاده می‌کنند. شما بگویید؛ وقتی کارشناسان منابع انسانی یک شرکت معتبر و مهم که قطعا هم مهارت بالایی در بررسی و آنالیز نیروهای کار از روی فرم پروفایل‌شان دارند، به صفحه‌ی یک مدیرعامل 18 ساله می‌رسند، چه واکنشی باید نشان بدهند؟ دو حالت بیش‌تر وجود ندارد: یا در همان ثانیه‌های اول تمام ظاهرسازی‌ها رو می‌شود و کارشناس منابع انسانی شرکت کار درست، دور آن پروفایل را خط می‌کشد، یا حتی اگر این قبیل نمایش‌ها جواب هم داد، پیش خودش می‌گوید وقتی کسی مدیرعامل یک مجموعه باشد، مطمئنا علاقه‌ای ندارد که بیاید و برای ما کار کند و باز هم بی‌خیال آن پروفایل می‌شود. به همین راحتی فرصت‌های شغلی یکی بعد از دیگری از بین می‌روند، چون اکثر ما حتی با این‌که تحصیلات مناسبی داریم، شیوه‌ی معرفی درست خودمان را بلند نیستیم. شاید باورتان نشود، اما اکثر رزومه‌هایی که در چند وقت اخیر مطالعه کرده‌ام هم با همین بزرگ‌نمایی‌های بیهوده تنظیم شده‌اند که در نهایت کمکی به پیدا کردن کار مناسب نمی‌کنند.

برای این‌که دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید و مهم‌تر از آن، کار مناسب خودتان را پیدا کنید، نیازی نیست، مدیر، وزیر یا وکیل باشید. فقط کافیست بلد باشید خود واقعی‌تان را به درست‌ترین شکل ممکن معرفی کنید. مطمئن باشید از این روش نتیجه می‌گیرید.

The post از بس که ما خفنیم! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع : دیجی مگ


سه شنبه 94 دی 15 , ساعت 1:4 عصر

 

 

طراحی وب‌سایت نیاز به انجام چندکار همزمان دارد. باید زیبا باشد، هدف مشخصی داشته باشد، توجه کاربران اینترنت را به مدت طولانی جذب کند، و کاربر را به اقداماتی وا دارد که دارندگان وب‌سایت آنها را بعنوان هدف در نظر گرفته‌اند. از آنجاییکه طراحی سایت بر رفتار مردم اثرگذار است، طراحان بسیاری از روانشناسی رنگ‌ها کمک می‌گیرند تا وب‌سایت خود را بسازند. رنگ‌ها می‌توانند در فرهنگ‌های مختلف حس اعتماد، کیفیت یا هنر را به مخاطب القا کنند.
در ادامه می‌خوانید که کدام رنگ‌ها با کدامیک از احساسات در ارتباطند. توجه کنید که تفاوت‌‌های فرهنگی ممکن است تاثیر زیادی بر این جزییات داشته باشد.

قرمز
قرمز رنگی مهیج و تحریک برانگیز است، که با اشتیاق، قدرت و گاهی هم خشم در می‌آمیزد. از این رنگ می‌توان برای هشدار یا بروز خطر استفاده کرد که البته قدرت، صلابت و جسارت را نیز نشان می‌دهد.
قرمز تیره یا رنگ‌هایی که تن قرمز دارند، مثل آجری یا خرمایی، برای سایت‌هایی مناسبند که می‌خواهند کیفیت بادوام محصول را نشان دهند. رنگ‌های روشن‌تر قرمز، مثل گوجه‌ای، برای وب‌سایت‌های جوانان بسیار مناسب است چرا که انرژی و اشتیاق را منتقل می‌کند.

صورتی
صورتی ارتباطی قوی با بانوان دارد، سرزنده است و انسان را به یاد آدامس بادکنکی یا سادگی می‌اندازد. این رنگ برای وب‌سایت‌هایی که با هدف یادآوری روزهای گذشته طراحی شده و یا مخاطبان زن را هدف گرفته، ایده آل است.

نارنجی
نارنجی نسبت به قرمز متعادل‌تر و آرا‌تر است. باطراوت، پرانرژی، دوستانه و وسوسه‌انگیز بوده و برای طرح‌هایی که نیاز به انرژی و جنبش دارند، کاربردی است.
وب‌سایت‌هایی که قصد دارند خلاقیت خود را نشان دهند اغلب از نارنجی استفاده می‌کنند زیرا با اینکه رنگی گرم محسوب می‌شود، منحصر به فرد و مهیج است.

زرد
معمولا زرد را بعنوان پرانرژی ترین رنگ در نظر می‌گیرند. از گذشته‌های دور مردم یادگرفته اند زرد را به خورشید نسبت دهند بنابراین این رنگ با گرمی و شادی همراه شده است. زرد روشن برای وبسایت‌هایی که برای کودکان طراحی می‌شود بی نظیر است و توجهشان بخوبی جلب شود.
رنگ‌های روشن‌تر زرد معانی پیچیده‌تری را تداعی می‌کنند. زردهای تیره قدمت و عتیقه بودن را نشان می‌دهند و انسان را یاد کاغذ‌ها و طومارهای قدیمی می‌اندازند.

سبز
رنگ سبز شدیدا ذهن را یاد گیاهان می‌اندازد و متعاقبا معانی مثبت زیادی به همراه دارد. این رنگ به کاربران حس آرامش، جوانی و مثبت‌اندیشی می‌دهد.
سبز تیره بیشتر با پول و ثروت مرتبط است پس سایت‌هایی که می‌خواهند وفور و فزونی، پیشرفت و ثبات را نشان دهند اغلب از این رنگ‌ استفاده می‌کنند. رنگ های روشن سبز با بهار و پیشرفت همخوانی دارند، بنابراین در سایت‌هایی که آرامش، تازگی و نشاط و صداقت موج می‌زند می‌توان سبز روشن بکار برد.

آبی
رنگ آبی استقلال، اعتماد و امنیت را به ذهن القا می‌کند، همچنین آرامش‌بخش است.
بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارها در وب‌سایت خود از آبی‌تیره استفاده می‌کنند چرا که تجربه، موفقیت و قابلیت اعتماد را القا می‌کند. آبی روشن بهترین رنگ برای وبسایت‌های دوستانه مثل رسانه‌های اجتماعی است.

بنفش
بنفش مدت‌ زمان زیادی است که با اصالت و نجابت همراه است. از این رو جای تعجب نیست که بنفش تیره ثروت و لوکس بودن را نشان می‌دهد. سایه‌های روشن این رنگ بهار و عاشقی را القا می‌کند.
وب‌سایت‌هایی که رمزآلود، زیبا و باشکوه هستند از بنفش تیره استفاده می‌کنند. اما آنهایی که بنفش روشن انتخاب می‌کنند با برقراری ارتباط با مردم بدنبال ایده‌های رمانتیک می‌گردند.

سیاه، سفید و خاکستری
سیاه، سفید و خاکستری اغلب رنگ‌های زمینه هستند، و به رنگ‌های روشن‌تر اجازه می‌دهند تاثیر واقعی خود را القا کنند.
رنگ سیاه حاکی از قدرت، مدرنیته و پیچیدگی است درحالیکه سفید به پاکی و سادگی اشاره می‌کند.
خاکستری رنگی خنثی است. وقتی به درستی استفاده شود سنت و آرامش را نشان می‌دهد و اگر درست بکارگرفته نشود طرحی بدون انرژی بجای خواهد گذاشت.

رنگ‌هایی با تن قهوه‌ای
این رنگ‌ها شامل قهوه‌ای، کرم و برنزی می‌باشد که اغلب از آنها در بافت پیش‌زمینه استفاده می‌شود. زمینه‌هایی که از کاغذ، پارچه یا سنگ تقلید می‌کنند اغلب قهوه‌ای هستند و به سایت حس تکامل و تندرستی می‌دهند.

رنگ کرم آرام، باشکوه و خالص است. می‌توان از آن بعنوان پیش‌زمینه برای وب‌سایت‌هایی استفاده کرد که قصد دارند حس سنتی بودن را القا کنند. رنگ‌های برنزی محافظه‌کارند. شاید قدری کسل‌کننده باشند اما می‌توانند قوت قلب بدهند و این ویژگی باعث شده برای وب‌سایت‌هایی که نمی‌خواهند بی‌ملاحظه و توهین‌آمیز جلوه کنند، ایده آل باشد. قهوه‌ای سوخته حس تندرستی و اعتبار دارد شبیه به یک برش نان. با مهربانی و آسایش مرتبط است. سایت‌هایی که قصد دارند تجربه و اطمینان را نشان دهند اغلب از قهوه‌ای استفاده می‌کنند.

رنگ‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در وب‌سایت ایجاد کنند. اگر رنگ وب‌سایت مفهوم نادرستی را منتقل کند، ممکن است بی‌تجربگی، ناپختگی و یا حتی عدم اطمینان را نشان می‌دهد. اگر حس درستی منتقل شود، به کاربران می‌گوید که وب‌سایت قابل اعتماد است و جایگاه خود را حفظ می‌کند. بنابراین امروزه روانشناسی رنگ‌ها نگرانی اصلی طراحان وب است.

برگرفته از: www.vandelaydesign.com

منبع:  www.jobilo.ir



لیست کل یادداشت های این وبلاگ